مهمترین موارد طراحی فروشگاه اینترنتی

اعتمادسازی در طراحی فروشگاه اینترنتی

شاید باورتان نشود ولی خود من هم با این همه فرهنگ سازی باز از خرید اینترنتی حتی از فروشگاه اینترنتی موفق چون دیجی کالا ترس دارم.

یکی از مواردی که باعث جلب اعتماد در مشتریانتان می‌شود، داشتن نماد الکترونیک است. با گرفتن این نماد و قرار دادن در قسمتی از سایت که در دید عموم باشد تا حدود زیادی می‌توان حس اعتماد را در مشتریان ایجاد کرد.

البته که فقط داشتن نماد الکترونیک برای اعتمادسازی کافی نیست. بهتر است لوگوی برندهایی که با آن‌ها همکاری می‌کنید را در صفحه اصلی سایت قرار دهید.

صفحاتی مثل پیگیری سفارشات و ثبت شکایات را در منوی اصلی فروشگاه قرار دهیدتا مشتریانتان ببینند که به آن‌ها بی تفاوت نیستید و پیگیر درخواست آن‌ها هستید.

حتما صفحات تماس با ما و درباره ما را در طراحی سایت خود داشته باشید و در آن‌ها اطلاعات تماس جهت پشتیبانی آنلاین هنگام مواجهه با مشکل و معرفی کسب و کار خود را داشته باشید.

و در آخر قوانین بازگشت وجه و مرجوعی کالا را بطور واضح بیان کنید. طوری از قوانین بازگشت کالا ننویسید که مشتریان فکر کنند حرف‌ها‌ی شما الکی هست.

 

انواع سایت فروشگاهی

بطور کلی سایت‌های فروشگاه اینترنتی به دو دسته تقسیم میشوند.

  • دسته اول فروشگاه های اینترنتی هستند که به فروش کالاهای فیزیکی می‌پردازند. مانند سایت‌های فروش لوازم الکترونیک، سایت های فروش گوشی موبایل و …
  • دسته دوم فروشگاه‌های اینترنتی هستند که کالای مجازی بصورت خرید دانلودی می‌فروشند.  سایت هایی مثل فروش نرم افزار، فروش کتاب الکترونیک، فروش دوره های آموزشی و …

طراحی سایت شرکتی

طراحی سایت شرکتی می تواند برای شما مشتریان وفادار ایجاد کند. با گسترش رسانه های اجتماعی، اغلب کسب و کار ها طراحی سایت را نادیده گرفته اند. زمانی که یک شرکت، طراحی سایت را نادیده می گیرد، فرصت های زیادی را از دست می دهد. امروزه بسیاری از افراد برای یافتن کالا و خدمات مورد نیاز خود از طریق اینترنت اقدام به جستجو و دریافت اطلاعات می کنند.

این مطلب را نیز بخوانید: امکانات طراحی سایت شرکتی

بدیهی است که اگر شرکت شما یک وب سایت مناسب داشته باشد و از طریق آن اقدام به معرفی خدمات و محصولات خود نمایید بسیاری از مشتریان بالقوه از طریق آن وب سایت با شما آشنا شده و با شما تماس خواهند گرفت.


از بهترین شرکت های ایران می توان شرکت آمازون  را نام برد.